Skip to content

Endnu bedre besøgsoplevelser med Business Central Cloud

Odense ZOO

Hver dag besøger tusindvis af børn og voksne Odense ZOO. De besøgende kommer for at se på havens mange dyr, og oplevelserne har altid været selve indbegrebet af den analoge verden.

I Odense ZOO ønsker man dog at give gæsterne endnu bedre oplevelser og samtidig øge dyrevelfærden ved at digitalisere og automatisere processer.

twoday-RelateIT-Odense-Zoo

– Det handler i høj grad om, at vi gerne vil bringe medarbejdernes kompetencer i spil på den måde, hvor de giver mest værdi. Og da vi samtidig stod over for en udskiftning af vores økonomisystem, var det oplagt at se nærmere på automatisering af alle forretningsprocesserne i vores hverdag,” fortæller direktør i Odense ZOO, Bjarne Klausen.

Odense ZOO har som en del af den digitale rejse fået en Microsoft Business Central løsning og en ny Power App-løsning. Det giver mulighed for at udvikle målrettede apps specielt til Business Central, der går direkte ind i økonomisystemet. Og som løser præcist de udfordringer, haven står overfor.

Herudover har Odense ZOO også fået tilknyttet en Power BI-løsning, så de kan trække relevante data ud af Business Central.

Medarbejderne kan nu oprette hver deres instrumentpanel, hvor alle relevante data behandles og præsenteres på en måde, der er til at forholde sig til. Og på den måde kan der knyttes forbindelser på kryds og mellem webbestillinger, scanning af et årskort ved indgangen, køb af en is i Safari Lounge, håndtering af indkomne fakturaer og meget mere.

Samarbejdet med twoday har været meget værd for os. Det er komplicerede processer, vi snakker om – og det er vigtigt for os, at vi har en samarbejdspartner, vi kan stole på, og som gør det nemt for os, når ikke vi forstår præcist, hvad der foregår inde bagved.

Bjarne Klausen, direktør i Odense ZOO

twoday RelateIT | Business Central løsning til Odense ZOO

For Odense ZOO er målet at øge omsætningen per gæst, og så er det relevant både at se på den tid, de besøgende opholder sig i haven – men også på kvaliteten af de tilgængelige oplevelser. Og det er netop noget af det, der er blevet nemmere at handle på med den nye Power BI-løsning.

– Det er klart, at vi gerne vil have flere besøgende, men vi ved også, at kurven knækker på et tidspunkt. Kommer folk til at stå i kø, sælger vi mindre – og det giver generelt ikke så gode oplevelser. Og derfor er det rigtig spændende for os, at vi har fået nogle bedre digitale værktøjer til at øge kundetilfredsheden,” fortæller Bjarne Klausen, der selv har kastet sig ud i arbejdet med at beskrive relevante datamodeller.

– Vi havde aldrig klaret overgangen selv. Alene økonomisystemet er en kæmpemæssig opgave at udskifte, men nu er vi efterhånden kommet så langt, at vi begynder selv at kunne arbejde med alle de data, vi trækker ud. Og det giver os en masse muligheder, som tidligere ville have været for mandskabstunge, fortsætter Bjarne Klausen.

– Alt i alt har vi reduceret mange manuelle processer i forbindelse med vores bogholderi, og det har frigivet en masse kræfter som vi bruger til at fokusere på det, der er vigtigt – nemlig på den gode gæsteoplevelse og den bedste dyrevelfærd i Odense ZOO. Jeg overbevist om, at det her digitaliseringsprojekt bliver en gevinst, selvom det også er en stor investering, slutter Bjarne Klausen.

Consectetur melius singulos id non possum quem aliud profuit atque. Familiares atqui contra nulla eo quo est tamen lorem amet quem istud viros potuit nata ipsum eo abducas. Iste avia et tuus comparandis quae elit esse dolere voluptatum dedocendi.

twoday

Lad os tage en snak i dag, der kan være afgørende for jer i morgen

Lars Christiansen

Director of Relations
lac@relateit.dk
+45 31 65 99 64

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos